Intervju med vår #12 Adam "benen springer fortfarande när jag trillat" Olofsson

I vår blogg kommer vi att göra lite random intervjuver med stjärnorna i klubben för att hålla er uppdaterade om vad som händer innan för huvudet på våra spelare.
Denna veckan börjar vi med vår #12 Adam Olofsson.

Jag träffar Adam en timme innan match han sitter på sitt rum med ett leende och spelar sitt favorit spel PRO.
Vi diskuterar den omtalade 13 matcher i rad förlusten mot vår #16 Wayne "Omatchtränad" Zebbe.
Adam tittar i taket och ser uppgiven ut. med ett stön säger han:
- Jävla tur!

Men nu tar vi tag i vår intervju:
Så Adam hur laddar du inför dagens samman drabbning?
- Tar en match PRO och jag gillar mjölk, så det har blivit en del mjölk. För det krävs ju att man får i sig en hel del vatten, och mjölk innnehåller vatten!

Vädert är strålande och förutsättningarna inför match kan inte vara bättre, hur tror du matchen kommer att gå idag för din del?
-Jag behöver ganska många pinnar för att gå upp i täten, det krävs ju åtminstånde tre segrar i rad för att komma upp, för man vill ju inte ligga på jumbo platsen där Mange håller till säger Adam med ett hånfullt leende.

#21 Marcus Landin leder i tabellen och är tyvärr på semester med familjen i barcelona så han kan inte deltaga under denna match, hur kommer det att påverka dig?
-Ja det öppnar ju nya möjligheter för mig! Att ha en sådan duktig spelare ur truppen så kan det bli några enkla pinnar att ta hem. Och det gäller att jag tar in dessa pinnar och övertar ledningen. För det är ju psykiskt påfrestande att poäng skillnaden är så stor mellan oss.

Sedan Adam och vår #4 Andy Magnusson var på semster i Sydamerika under 6 månader kan man undra om de höll  igång på något sätt där nere för att komma i form till starten här hemma?
-Ja, det blev ju en del innebandy för mig i både mexico och brasilien. inte minst på en bar i mexico city.
Sedan har vi spelat en del beach fotboll. Adam grämer sig och säger att det tyvärr har blivit en del för mycket festande, men säger samtidigt att det kanske inte är tyvärr egentligen.

Då kommer nästa givna fråga, hur är det med formen då?
-Ja efter några förnedringar av mexarna och brasilianerna är man nu i bra form. Men ju fler träningar det blir desto närmre toppformen kommer jag.

Det är fortfarande tidigt på säsongen men vi undrar vad Adam tror om sina möjligheter att vinna efter denna här knakiga starten?
J-ag tippar att jag tar hem guldet för man måste ha höga förväntnigar på sig själ även om konkuransen är tuff med ett undantag av vår #16 Wayne Zebbe.




Adam tippar tabellen efter säsongen:

1.  Adam
-------------------------
2. Andy
3. Limpan
4. PJ
5. Mackan
6. Bazze
-------------------------
7. Mange

Tack för denna gången Adam och vi hoppas att vi kan få göra fler intervjuver i framtiden med dig, Men har du några slutord?
Låt förnedringen börja!

Journalist: Sebastian Malmborg


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0